Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3030650   Moodle nivell avançat
2015-2016   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2016 - 15/7/2016 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Descripció: El cus s'organitza és un curs extensiu, de 15 dies de durada, al final de la qual, els alumnes hauran d'haver entregat les activitats que conformaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant aquests dies, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne. El curs està destinat a persones que hagin utilitzat el Moodle com a professorat, que en tinguin la voluntat / responsabilitat de millorar-ne el funcionament. A més cal que no es tingui una visió restringida a la matèria pròpia del professorat sinó oberta al treball multidisciplinari.
  
Objectius   Objectius
Aprendre a instal·lar localment la versió actual del Moodle, en entorns Windows i en entorns Linux
Conèixer i comparar la instal·lació “personal” de treball i investigació i la “productiva” d'aplicació en cursos reals.
Preparar una taula d'optimació en l'ús del Moodle (usuaris, feines de còpia de seguretat, ...)
En acabar el curs cada persona hauria de:
Tenir un coneixement d'estratègies i recursos aplicables a l'entorn;
Haver dissenyat l'“arquitectura” d'un curs complet plantejat en una de les tipologies que es presenten;
Conèixer aspectes de l'aplicació dels estàndards de formats d'activitats i recursos en entorns telemàtics (Scorm especialment);
Conèixer les eines accessòries del Moodle, programari auxiliar;
Ser capaç d'instal·lar i aplicar aportacions noves a l'entorn moodle (elements multimèdia, control, ...)
Ser capaç de manipular amb soltesa la gestió de cursos i d'usuaris en l'entorn;
Conèixer formes d'optimació de la gestió que un espai moodle necessita /pot obtenir.
  
Continguts   Continguts:
Tema 1: Instal·lació del moodle. Indicacions per fer-ho en moodle i ubuntu
Tema 2: GESTIÓ: CURSOS, FITXERS I USUARIS
Tema 3:La naturalesa del FÒRUM
Tema 4: TEMES I IDIOMES A MOODLE
Tema 5: Blocs al moodle
Tema 6: MULTIMÈDIA AL MOODLE
Tema 7: PUBLICACIÓ DE CONTINGUTS: EXELEARNING
Tema 8: COMPLEMENTAR EL MOODLE
Tema 9: USUARIS ROLS I PERMISOS
Tema 10: Actualització del moodle i activació del servei del cron
Tema 11: Repàs, alguna cosa més i final
Tema 12: MANUALS DE MOODLE
  
Observacions   La Taxa del curs pels socis és 45
  
Formador/a   E Creus
  
Avaluació   Pla d'avaluació:
A continuació es descriu el pla d'avaluació específic per a totes les activitats del curs:
Tema 1:
Tasca 1: Instal·lació del MOODLE. L'usuari ha de presentar la documentació necessària que demostri que aconseguit instal·lar un moodle en local.

Tema 2
Tasca 2: Crear cursos i categories. L'usuari treballar l'organització i creació de cursos en el moosdle
Tasca 3: Fitxers en remot. Connexió de magatzems externs de fitxers com dropbox o drive al moodle
Tasca 4: Càrrega d’usuaris . Indicacions per pujar de forma massiva un conjunt d’usuaris.
Tasca 5: Edita el perfil local. L’usuari aprèn a modificar l seu perfil.

Tema 3
Tasca 6. Tema fòrum. L’usuari intervé en un fòrum on es possible avaluar-ne la seva participació

Tema 4
Tasca 7 : Temes . L’usuari aprèn a canviar l’aparença del seu moodle.
Tasca 8: Idiomes . L’usuari incorpora nous idiomes al seu moodle

Tema 5
Tasca 9 : Blocs. L’usuari organitza i incorpora nous blocs al moodle

Tema 6
Tasca 10: Preparació de blocs multimèdia . Es creen blocs amb contingut multimèdia.
Tasca 11: qüestionari amb elements multimèdia. S’ha de dissenyar un qüestionari amb contingut multimèdia.

Tema 7
Tasca 12: Unitat didàctica preparada amb l'eXe learning (voluntària) . Es treballa el funcionament del programa eXelearning
Tasca 13: Captures d'un mapa conceptual preparat per a un curs moodle . Es treballa el programa Freemind ( es fa si el pluguin de freemind s’ha actualitzat.)
Tasca 14. Mostra de freemind. Pujar un exemple de mapa conceptual al moodle del curs. (( es fa si el pluguin de freemind s’ha actualitzat)

Tema 8
Tasca 15 : selecció i anàlisi de complements instal·lats. S’instal·len complements com el geogebra, jmol, slideshow, dragmath,......

Tema 9
Tasca 16: Problemes al moodle (Voluntària) . Es plantejent problemes d’organització d’usuaris i s’han de solucionar.
Tasca 17: Creació de rols. Es treballen la creació de rols nous amb els corresponents permisos diferents del que porta el moodle per defecte.

Tema 10
Tasca 18 : Actualitzeu a l'última versió el vostre moodle. Durant el període que s’ha desenvolupat el moodle sempre ha aparegut una nova actualització. Es treballa com actualitzar el moodle instal·lat per l’usuari en local.
  
Requisits de  certificació   Certificació:
El participant aconseguirà una avaluació positiva del curs amb la realització i presentació d'un seguit d'activitats proposades com obligatòries, val a dir que també hi haurà activitats voluntàries que permeten al participant aprofundir més en els continguts del curs
Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació. Aquests mínims són:
1. Haver lliurat i participat en un (80%) de les activitats obligatòries proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
2. Haver omplert i lliurat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Internivells:Primària, secundària, cicles formatius
  
E-mail   SecretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/05/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).